background img

The New Stuff

Ferrari GTC4Lusso


Ferrari'den beklenen haber geldi. İtalyan markanın ürün gamında yer alan en aykırı model olarak tanımlayabileceğimiz FF kapsamlı bir makyaj operasyonuna alındı. Firmanın daha önce de defalarca yaptığı gibi yeni aracın ismi de farklı.

Gövdesinin her noktasında bir yenilik görülebilen otomobilin farları daha uzun bir tasarıma kavuşurken yeni ön tamponda daha büyük bir ön panjur yer alıyor. Kaputu da farklı bir tasarıma kavuşan aracın yan aynaları da daha aerodinamik tasarıma sahip.


Yenilenen kapılar ve daha agresif bir yapı sunan yan hava çıkışlarıyla birlikte farklı tasarıma sahip jantlar dikkat çekerken arka bölümde daha da büyük değişiklikler görülüyor. Dört yuvarlaktan oluşan stopları geri getirdiği görülen GTC4Lusso'nun cam tavanı, bagaj kapağı üzerinde yer alan spoilere kadar uzanıyor.

Daha belirgin bir arka tampon çizgisine kavuşan aracın dörtlü egzoz çıkışı ve difüzörü yeniden tasarlanırken tamponun kenarlarında yer alan hava çıkışları stoplar ve egzoz çıkışları arasına, yatay olarak konumlandırılmış. 3. stop lambası da iç mekandan bagaj kapağında yer alan logonun üzerine alınmış.


Otomobilin iç mekanında yaşanan değişim de dikkat çekici. Dijital gösterge tablosu ve birçok kumanda düğmesine sahip direksiyon simidi az farklılık sunsa da yeni nesil Ferrari modellerinde kullanılan dağınık kokpit ve derin hava çıkışları bu araçta da yer alıyor. Orta konsolda yer alan dokunmatik ekran çok daha büyük bir tablet görünümü alırken ön yolcu konsoluna ince uzun bir bilgi ekranı eklenmiş.

Kapı içleri, torpido gözü ve koltukları yeniden şekillendirilen otomobilin çok daha geniş tutulan vites konsolunda kapaklı bir göze yer verilmiş. Bu bölümde, eskiden de kullanılan tutamaklardan bir tanesi korunurken diğeri vites seçim düğmelerine ev sahipliği yapmaya başlamış.


Az da olsa büyüyen otomobil 4.922 mm boya, 1.980 mm genişliğe ve 1.383 mm yüksekliğe sahipken 1.790 kg'lık ağırlıkta bir değişiklik yok. Dört tekerlekten çekiş sistemi sunmaya devam eden araç aynı zamanda F12tdf modelinin  sahip olduğu direksiyonel dört tekerleğe de kavuşmuş.

Kaput altında görev yapan 6.3 litre hacimli v12 motor 13.5:1 gibi etkileyici bir sıkıştırma oranına sahip. 690 beygir güç, 697 Nm tork üretebilen ünite sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.4 saniyeye gerilerken maksimum sürat yine 335 km/s.

0 yorum:

Yorum Gönder

Hurriyet

Popular Posts